Sven Sign Den Hartog
3 juli 2018
Wij zijn genomineerd voor de Raket award!
6 september 2018

Buitenreclame van ESH werkt!

Begin dit jaar kregen wij (Event Support Holland) een opmerkelijk verzoek van een kunstenaar. Of hij onze reclamedisplays die regionaal en lokaal zichtbaar zijn in de verschillende gemeenten mocht gebruiken voor een kunstproject. Hij had overal in de markt bot gevangen, of een standaard offerte ontvangen, wij belden hem direct op.

Wij werkten in juni jl. mee aan het kunstproject van Sven Signe Den Hartog. Door zijn poster, “kunstwerk” landelijk in te zetten.

Fotograaf en kunstenaar Sven Signe den Hartogh stopte op zijn achttiende met school en zocht een paar jaar later bewust geen werk. Dat was stom, onverantwoord en raar, oordeelde zijn omgeving. Zijn opa en oma noemden hem nutteloos, hij ging naar de klote en er zou niets van hem terechtkomen. Sven bewees het tegendeel.”

Veel informatie prikkelt ons dagelijks, Buitenreclame, Social media, Busreclame, Gevelreclame, reclame die op bedrijfsauto’s is geplakt. Een kleurrijk geheel of een kakofonie van invloeden.Onze kunstenaar wil hiervoor bewustzijn creëren door middel van een conceptueel kunstproject. Door de reclameborden te gebruiken voor de blanco advertenties wil de kunstenaar het medium op een andere manier inzetten dan reclame maken. Niet alleen in Bunnik zijn de blanco reclameborden te vinden. Ook in Bunschoten, de Ronde Venen en andere plaatsen duiken de borden op.Hij leverde een opmaak aan en wij hebben dit kunstproject landelijk ingezet, gewoon omdat we een grote gunfactor hebben naar cultuur.  Bovendien waren we heel nieuwsgierig naar de impact van deze manier om onze displays als kunstwerk in te zetten. Welke reacties volgen er en hoeveel zijn dat er per regio?

Daarnaast maakt onze kunstenaar er een mooi project van met een kop en een staart. Het is vastgelegd door een professionele filmmaker, die als het ware de totstandkoming van het werk laat zien. Het proces van ontwerp tot plaatsing, dat wij dagelijks uitvoeren voor onze relaties.Gedurende een periode van twee weken zijn er foto’s gedeeld op Social-Media (zowel Facebook als Instagram) als teaser. Het aantal volgers bestond uit een totaal van +20.000 mensen. Na twee weken campagne voeren is de video gepost om het doel van het project te onthullen. Het zgn. story telling. Ook vertelde Sven over zijn werk en leven tijdens een presentatie voor alle collega’s van Event Support Holland. Het project moest immers intern ook goed bekend zijn.

 


sven signe den hartogh

www.svensignedenhartogh.com

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *